وقتی بعد از 15سال هنوز کار کارشناسی نکرده ایم

ظاهرا پس از کش و قوس های 15ساله بالاخره طرح جامع شهر قزوین آماده گردیده است. احد چگینی عضو شورای شهر قزوین با اعلام وصول این طرح از شورای عالی معماری و شهرسازی از فرصت دو هفته ای اعطا شده برای برسی این طرح گلایه کرده و آن را غیرکارشناسانه خوانده است و فرصت یک ساله برای آن درخواست کرده است!!!

آن چه جای تعجب دارد آن است که اگر طرح جامع یک شهر – آن هم پس از 15سال بررسی و اطلاعات همگانی- حداقل در سطح مدیران- از آن، نیازمند یک سال بررسی است لوایح بودجه کشوری و برنامه های 5ساله و 20ساله چه قدر زمان نیازدارند؟!!!  

ایشان هم چنین در لزوم کارشناسی شذن طرح فرموده اند: "طرح جامع شهر قزوین بایستی در کمیسیون ها بررسی شده و در صحن شورای شهر مطرح شود و ما به عنوان نماینده مردم شهر قزوین از اعضای شورای عالی معماری و شهرسازی خواهش داریم که به خاطر رونق و رشد این شهر تاریخی - با این وضعیتی که ساخت و ساز دارد- حداقل این طرح را برای مدت یکسال از دستور کارشان خارج کنند تا موضوع کاملا کارشناسی شود و نگاه ها به طرح واقع بینانه تر شود."

 

این گفته برایم سوال ایجاد کرد که اعضای شورای شهر قزوین از چه میزان سطح تخصص و کارشناسی نسبت به شورای عالی فضای مجازی برخوردارند که نظر خود را بر این شورا رجحان می دهند و چرا با این سطح کارشناسی چنین زمان زیادی برای بررسی یک طرح قدیمی نیاز دارند؟

برای پاسخ به این سوال و آشنایی بیشتر با اعضای شورای شهرتصمیم گرفتم سری به پایگاه مجازی این شورا بزنم، رجوع به سایت شورای شهر موارد جالبی را برایم روشن کرد که در ذیل آورده می شود:

1-    ظاهرا هیچ تصویر و رزومه ای از خانم عطایی و آقایان داودی و مجابی در اختیار شورای شهر نمی باشد یا فردی یا افرادی وجود دارند که   نمی خواهند این مشخصات منتشر شوند!!! به همین دلیل مجبور شدم در پایگاه های دیگر به دنبال رزومه این افراد بگردم.

 

http://s6.picofile.com/file/8189004618/5.png

2-    نکته بسیار جالب تری که در بررسی اعضای شورای شهر حاصل شد آن بود که هیچ کدام از این اعضا هیچ تحصیلاتی در حوزه شهرسازی و معماری که قرار است آن را کارشناسی نمایند ندارند.

 http://s6.picofile.com/file/8189004650/6.png

3-    جالب این جاست که در همین بررسی یکی از دلایل نیاز به زمان زیاد جهت بررسی طرح را هم یافتم.

همان طور که مشاهده می نمایید سه تن از اعضای شورای شهر من جمله خود آقای احد چگینی دانشجوی دکترا هستند و خوشبختانه در کشور ما گرفتن مدرک دکترا برای همه نیازمند تلاش شبانه روزی و مطالعات و تحقیقات بی دریغ است لذا زمان برای انجام کارهای دیگر باقی نمی ماند مضافا بر این که جناب آقای چگینی در هنگام انتخابات در دو سال پیش دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات بوده اند و ظرف کمتر از دو سال با اتمام آن سطح اکنون در دکترای مدیریت تحصیل می نمایند.

 http://s6.picofile.com/file/8189004676/7.png

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.