اپیلاسیونی برای زوائد شرق

روزنامه شرق روز یکشنبه (امروز) در مطلبی تحت عنوان "تغییر سبک زندگی از نظافت به اپیلاسیون و ماساژ اباحه‌گری است" به مصاحبه با سردبیر سایت "قزوین خبر" در رابطه با نامه منتشره جمعی از مردم قزوین در اعتراض به تبلیغات و رواج اپیلاسیون کامل پرداخته است.

صدرا محقق خبرنگار شرق در حالی که قصد دارد خود را بی طرف و گزارشگر صرف نمایش دهد که دلواپس احکام و شرایع اسلامی است ولی در عین حال مرتکب اشتباهات و مغالطات فاحشی می شود و موجب وارونه نمودن حقایق جهت بهره برداری  سایت های ضدانقلاب می گردد و  خوراک سازی جهت شانتاژ تبلیغاتی علیه نظام و اسلام را فراهم می آورد.   

نویسنده در حمایت از اپیلاسیون در آرایشگاه های زنانه و در مخالفت با نامه مذکور با نقل پرسشی و پاسخی از یکی از سایت های پاسخگویی دینی در رابطه با زدودن موی زائد آن را با آوردن احادیثی از ائمه مستحب بر می شمرد. سپس با مترادف دانستن موزدایی مطرح شده در احادیث با اپیلاسیونی که امروزه در آرایشگاه ها انجام می گیرد دلایل نویسندگان نامه را نامعلوم معرفی می نماید.

این استدلال روزنامه شرق دارای اشکالات عدیده ای بوده و فقدان منطق در آن مشهود است؛ به عنوان مثال اگر ما استبرا را جای موزدائی بگذاریم؛ مسلما در احکام  اسلامی احادیث و سفارشات بیشتری در رابطه با این عمل و استحباب آن خواهیم یافت. حال اگر با روش روزنامه شرق بخواهیم استنتاج کنیم باید بگوییم که استبرا توسط دیگران اشکال ندارد و مستحب موکد است!!! و این گونه احکام اسلامی توسط این عزیزان به محاق می رود آن سان که گروه هایی مانند القاعده و النصره با برداشت گزینشی و تاویل های شخصی این کار را می نمایند.

مشخصا اپیلاسیون کامل بدن مستلزم رویت و لمس اعضایی است که نگاه و لمس آن ها برای غیر حرام می باشد و همین یک دلیل باعث موجه شدن نگارش این نامه و عدم توجیه مخالفت شرق با آن گردیده است. این دوستان اگر

سوال درست را درباره اپیلاسیون از کارشناسان و مراجع دینی و یا سایت های پاسخگویی مطرح می کردند می دیدند که اگر مخالفت با اپیلاسیون مستحق چنین مخالفتی است ابتدا باید با موسساتی نظیر موسسه  تنظیم و نشر امام به مدیریت آقای انصاری که از سایت های وابسته به جریان روزنامه شرق به حساب می آید مخالفت کرد چرا که پرتال این موسسه در پاسخ به سوالی پیرامون اپیلاسیون در تاریخ 30/5/1392 آورده است:

"قابل کتمان نیست که عمل مذکور متأسفانه در سال‌های اخیر علی رغم وجود منع شرعی و ملاحظات اخلاقی و عوارض اجتماعی آن، امر رایجی شده است، به ویژه در بین بانوان و توسط سالن های آرایش زنان؛ که البته یکی از علل آن را بی‌اطلاعی از موازین شرعی و عدم آگاهی از آثار سوء تربیتی و اجتماعی آن و غفلت از تأثیری که در تضعیف تدریجی حیا و تخریب پایه های عفت عمومی دارد، باید دانست."

 

در این سایت در مورد اپیلاسیون کامل آمده است:

"مو زدایی و اپیلاسیون همه قسمت‌های بدن به جز عورت توسط هم جنس (زن توسط زن و مرد توسط مرد) و جنس مخالفی که محرم انسان است، در غیر حال احرام جایز می‌باشد به شرط این‌که مفسده نداشته باشد."

حال سوال دیگر این است  چگونه موزدایی مطرح شده در احادیث را مترادف و هم معنی اپیلاسیون قرار می دهید، در حالی که این دو خواستگاه های فرهنگی متفاوتی دارند و با هم یکسان نیستند به طور مثال موزدایی عملی شخصی تلقی می گردد در حالی که اپیلاسیون عموما با عمل دیگری محقق می گردد و....

در پایان به گردانندگان روزنامه شرق توصیه می شود تا برای خبرنگاران و نویسندگان این نشریه کلاس های آشنایی با مبانی اسلامی ترتیب دهند تا از تکرار این اشتباهات فاحش جلوگیری به عمل آید.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
meysam دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 ساعت 16:02

یعنی تو مبانی اسلام که قراره بچه های روزنامه ی شرق تو کلاسش شرکت کنند در مورد دخالت در خصوصی ترین و ابتدایی ترین اصول زندگی شخصی افراد هم بحث میکنن ؟ اینکه اپیلاسیون صرفا یک مسئله ی بهداشتی است و صرفا برای راحتی داره به این شکل و روش انجام میشه کار سختی نیست.

پیشنهاد میکنم با این طرز فکرتون یه بیانیه هم در خصوص ورزش شنا و برخورد با استخرهایی که پذیرای بیشتر از یک نفر در حال شنا کردن هستن هم صادر کنید و در مرحله ی بعد مجتمع هایی که دارای استخر هستن رو پلمب کنید.
همینجوریش هم حزب اللهی ها رو داعشی های وطنی میدونن برای همین به شما یا به نگارنده ی اصلی این متن توصیه ی شدید میکنم که بیشتر از این به خودتون گل نزنید و خودتون رو مضحکه ی عام و خاص نکنید.

سلام دوست عزیز
اولا اگر دخالت در امور شخصی افراد است چرا شما دخالت می نمایید و دیگران را منع؟!!!! شما باید در این لحظه سکوت کنید و نه ان که کامنت بگذارید.
دوما از کی تا به حال تبلیغات در خیابان و انجام آموزش اپیلاسون و ماساژ در نمایشگاه عمومی و جلوی دیدگان کودکان اسمش شده است خصوصی ترین عمل فردی؟!!!
ثالثا شما هیچ وقت پیش دکتر نروید چون ایشان به امور خصوصی شما دخالت می کند.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.